Linux - Windows - Linux

Tak je to to tady. Před pár lety jsem opouštěl území linuxu a vešel oknem k Microsoftu. Jejich Windows 7 se mi prostě tak zalíbili, že jsem opustil open source a zaplatil si licenci na pořádná Wokna. Windows 7 v kombinaci s MS Office 2010 byla super dvojka pro práci. Všechno šlapalo a fungovalo. Prostě pohoda.

Postupem času se z pracovního nástroje stalo centrum zábavy. Co takhle vyzkoušet osmičky? Chvíli jsem váhal (asi rok :-)), a pak mne souhra okolnosti postavila před Windows 8.1. Nainstaloval jsem si je po počítač a otevřelo se přede mnou mnoho nečekaných otázek.

  • Proč jsou některé apliakce v metro stylu a jiné ne? Vždyť jsem tu ještě nic nedoinstalovával? Vypadá to dost roztříštěně :-( UX by měla být jednotná, ne?
  • A ty metro aplikace?! Připadám si jako na telefonu s obřím nedotykovým displayem. A stejně komfortně jako s 22 inch mobilem v kapse se cítím i při práci s myší na desktopu.
  • Kde je Windows Media Center? Ono je to v osmičkách placené?
  • A kde mám Dropbox? Jak to, že když ho du mám nainstalovaný jako aplikaci, tak ho zaroveň nevidím přimapovaný jako disk?! Jak s tím jako mam pracovat?
  • Cože, já do defaultní appky pro kalendář, mail a kontakty nedostanu přímo svůj účet u Google?

Bohužel W7 již tou dobou byly z domu, takže nešlo downgradovat. Zkusím se s tím poprat, povídám. První výzva byla náhrada WMC. Rozchodil jsem DVB-T ve VLC, ale tam není komfortní práce s EPG. Po chvíli marného hledání jsem si rozchodil VirtualBox, v něm rozběhl Ubuntu a v něm me-tv. Takových problémů je víc. Pár dní na to jsem zjistil, že stejně většinu času trávím v linuxu a Wokna de facto neobsahují žádnou featuru, pro niž by stálo za to se jich držet.

Takže se kruh uzavírá, já zavírám Wokna a zbavuji se jich, instaluji z Minimal CD, přihlašuji se a začínám sudo apt-get install lubuntu-desktop. Následuje me-tv a update firmware pro TV kartu. Hotovo. Vše jede jak má.

Oblíbené příspěvky