Kreditní karta Citi Life – rozčarování

Dvojnásobná radost při každém nákupu. Co je to ta dvojnásobná radost? To je otázka definice. Život s kreditkou od Citi ale určitě není nudný. Člověk nikdy neví, co se mu kdy stane. Za svůj život jsem využíval karty ČSOB, KB, ČS, GE a mBank. To, co se mi děje s kreditkou od Citi, je však unikát.

No posuďte, komu z vás se již stalo, že vaše transakce kartou byla zamítnuta? To není nic zas až tak neobvyklého. Důvodem bývá povětšinou nedostatečná hotovost, překročený denní limit pro bezhotovostní transakce, špatný PIN, či mechanické poškození karty. Teprve u Citi jsem se seznámil s dalším levelem zamítání transakcí – například chybně nastavené datum na terminálu. Ano, pokud váš obchodník má špatně nastavený čas na terminálu, transakce neproběhne. Proč tuto informaci terminál nezobrazí, netuším. Já se ji dozvěděl na infolince, kam jsem volal z obavy, že mi kartu někdo zneužil. Od té doby mám podobné zážitky téměř každý měsíc. Většinou zaplatím jinou kartou a po důvodu se už nepídím. V následujícím obchodě již vše funguje jak má. Má-li jít o prvek na ochranu majitele karty, tak je dost kontraproduktivní, protože až mne někdo reálně okrade, nebude mi odmítnutí transakce podezřelé a pachatel bude mít teoreticky pár hodin čas, než se mi to stane podruhé někde jinde.

Pro odmítnutou transakci z minulého týdne vysvětlení neznám (a nechci trávit další půl hodinu na IVR od Citi, abych se dozvěděl, kde byla zase chyba). Transakce opět byla odmítnuta, tak jsme to zkusil ještě jednou a dal jsem si pozor na PIN. Stále odmítnuto. Než jsem přistoupil k obligátnímu postupu s konkurenční kartou, zkusila to moje žena. Má dodatkovou kartu ke stejnému úvěrovému účtu, takže jsem předpokládal, že výsledek bude stejný. Ale nebyl. Transakce proběhla. Takže důvod s datem na terminálu padá. Stejně tak padá i moje důvěra v tuto kartu. Něco podobného jsem zažíval pouze ve Finsku v počátcích mBank, kdy jejich karty fungovaly v zahraničí jen někde (rozuměj skoro nikde). Ty doby jsou ale pryč a opravdu netoužím prožívat toto deja vu. Takže začínám hledat kreditku, která bude mít vlastnosti obdobné Citi Life a zároveň bude spoleh na její bezproblémovou funkčnost. Máte někdo typ?

A to nejlepší na konec. Právě mi došel email s výpisem z kreditní karty. S potěšením mi oznamují, že mi samovolně s okamžitou platností navýšili hotovostní limit na kreditní kartě na plnou výši úvěrového rámce. Proč jsem ho asi na obou kartách hned po aktivaci snížil 0 Kč? Z dlouhé chvíle? Je těžké pochopit, že nechci, aby se s kartou dalo vybírat z bankomatu? A teď mi to s vděčností a potěšením přenastavili. Ach jo, co bude příště?

Update:
Nevydržel jsem to a zavolal na zákaznickou linku. Co jsem se dozvěděl?

  • Po odmítnutých transakcích ani vidu ani slechu, zřejmě chyba na chipu – takže mi vydají zdarma novou kartu.
  • Hotovostní limit se vrátil na nulu a zrušila se možnost automatického navyšování.

Uvidíme, třeba případný třetí post ohledně kreditky vyzní pozitivněji.

Oblíbené příspěvky