První kroky v Jaunty Jackalope

Tak jsem se rozhodl, že do toho půjdu od začátku a rovnou přejdu z i368 na 64 bitovou verzi. Jedním z důvodů proč opustit starší verzi 8.10 bylo i nové jádro, které nativně podporuje HW, který se mi na staré verzi rozchodit nepodařilo. Zároveň jsem se rozhodl, že tentokrát nebudu nic psát ručně a budu striktně používat utilitky k tomu v Ubuntu vyhrazené.

Na čem jsem nejdříve pohořel? No, na připojení k internetu. Tvalo mi to cely den, než jsem přesvědčil počítač, že má správně propsat konfiguraci na správné místo. Používal jsem NetworkManager a sledem mnoha restartu, mazání a znovu zadavání stejných údajů se mi podařilo připojení přes wifi s restrikcí na MAC adresu a pevnou IP rozchodit.

Dalším úkolem bylo rozchodit flash ve Firefoxu, Skype, DVD, mp3 a ostatní nesvobodné formáty.

Jak to dopadlo? Docela dobře, takže teď si již užívám nového systému a jsem s ním mnohem víc spokojený.

Oblíbené příspěvky