Edubuntu

Minulý týden jsem se kouknul na oficiální stránky české komunity Ubuntu a všiml jsem si, že odpočet dnů do nové verze velmi těsně koresponduje i s našim předpokladaným termínem porodu. Ledva jsem nahodil, že bychom se mohli sázet, co bude dřív, jestli dítě nebo distribuce, chytla se toho moje žena.

Vedle linuxu (což je téma, které ji moc nebaví) se totiž v poslední době často bavíme i o případných jménech pro naše potomky (to ji pro změnu baví moc). A když už jsem s tím přišel domů, skloubila obě tato témátka (ubuntu, jméno) a zabalila je do profesního obalu (oba dva jsme studovali učitelství) a vypadlo z toho Edubuntu.

Normálně jde o jednu z distribucí založených na Ubuntu, nicméně v jejím podání se toto slovo stalo i mužským jménem. Prý na synáčka pak můžeme volat Édo :-)

Neee, to opravdu ne. Nicméně je pravda, že v užším rodinném kruhu by Edubuntu prošlo snáze než některá ze jmen, které nám psali hlasující do ankety :-) Naštěstí ale máme v zásobě jiná hezčí jména.

Oblíbené příspěvky