Kreditní karta Citi Life – první dojmy

Dosud jsem používal kartu od GE Money Bank a s maximální spokojeností. Nicméně to jedno procento rozdílu u odměny za platby děla za rok zajímavou částku, a proto jsem se rozhodl pro změnu. Pořídil jsem si kreditní kartu Citi Life od Citibank. Pro mne podstatné parametry byly následující:

  • Možnost dodatkové karty (zdarma)
  • Nějaká ta odměna za placení s kartou (2 %)
  • Možnost přímého inkasa celé dlužné částky (ta tu je)
Jak už to ale bývá – když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. I kreditka od Citi má svá ale. Jako člověk žijící na internetu telefon používám spíš na stahování pošty, než na telefonování. S GE jsem si zvykl na to, že online jde skoro vše. Jaký byl můj šok, když jsem narazil na proces aktivace karty u Citi. Připadal jsem si zpět v letech devadesátých na sklonku minulého tisíciletí.

Vzal jsem to sportovně a s vědomím, že kartu aktivuji pouze jednou, jsem se pustil do telefonického procesu. IVR je dost uspěchané a na zadání 1 a 4 pozice z šestimístného čísla vám dají tak sekundu. Ale dá se. Po téměř půl hodině jsou všechny PINy nastavené a karta aktivovaná. Mimochodem, není mi jasné proč v Citi 10x snižují počet kombinací pro PIN tím, že nesmí začínat nulou. Řekl bych, že to po nich VISA určitě nechce. Karta aktivována, limity nastaveny a jde se na Citi Online – ať vidím, kde budu tu svoji novou kartu spravovat.


Šok první

Při generování přístupu do Citi Online to po mně chce číslo karty a PIN. Další prostor pro hackery. Ve spolupráci s opravdu „intuitivní“ doménou jde o ideální prostor, jak zjistit zaráz vše potřebné.


Šok druhý

Přihlášení je chráněno mobilním klíčem, což vzhledem k předchozímu kvituji s povděkem, nicméně nemohu se zbavit dojmu, že se mi stránka nenačetla celá a chybí mi css styly. Po bližším prozkoumání jsem bohužel zjistil, že se mýlím. To co je přede mnou je Citi Online v celé své „kráse“. Mám přímé bankovnictví u 4 bank, a tak si neodpustím je srovnat z pohledu uživatele:

  • GE – funkční, hezké, použitelné na mobilu i desktopu.
  • mBank - je funkční, design jim dělalo asi IT. Na druhou stranu, zvykl jsme si rychle.
  • FIO -- vypadá to, že při tvorbě dali volnou ruku IT, design a UX nikdo neřešil.
  • Citi – tak tady jsem na vážkách, skoro to vypadá, že IT dělalo UX a marketing programoval.

Šok třetí

Bacha na chybové hlášky. Pokud na vás vyskočí hláška, že k vaší kartě není přiřazené telefonní číslo (poté, co se nalogujete přes mobilní klíč), zkoušeli jste zřejmě něco, co byste dělat neměli, ale programátoři to zapomněli ošetřit. Taky nápověda je velmi návodná. Až asi páté heslo, které splňovalo podmínky uvedené v nápovědě, prošlo i formálními kontrolami ve formuláři.


Šok čtvrtý

Co to vidím za data? I když jsem si upravil limity na kartě, v Citi Online se změna projevila až druhý den. I když jsem kartou platil, transakci jsem neviděl. V Citi Online jsou totiž vidět pouze zaúčtované transakce, Takže když se nalogujete a zjistíte, že máte nižší disponibilní zůstatek, tak stejně nezjistíte, jestli je to proto, že jste v pátek platili v restauraci a už si to nepamatujete, nebo vám někdo v sobotu kartu zneužil a zaplatil třeba pomocí NFC bez nutnosti zadávat PIN. Blokace se tu prostě neobjevují. Což obzvláště u karty považuji za hrubý nedostatek.


Šok pátý

To, že Citi Online je pro správu karty nepoužitelná aplikace již vím. Zkusil jsme se zeptat, zda se s tím bude něco dělat. Co mne šokovalo, bylo vyjádření operátorky ve stylu: „Nedávno jsme nasazovali novou verzi internetového bankovnictví. Zatím si nikdo nestěžoval, že by chtěl vidět blokace a žádná podobná úprava se neplánuje. I tak víme o spoustě dalších chyb, které je ještě třeba opravit.“ Je to hodně zkrácená parafráze, ale fakt, že nejde o 10 let staré řešení, ale něco, co se nedávno aktualizovalo, mne uvedl v úžas stejně jako skutečnost, že i v těch velmi omezených funkčnostech přímého bankovnictví, jsou ještě další chyby.


Co říct závěrem?

  • Navzdory všem ale, karta mi jako produkt připadne dobrá a nechám si ji.
  • Přímé bankovnictví (pokud se to tak dá nazvat) je otřesné a styděl bych se za ně, nicméně odpovídá to i péči, kterou věnují internetu obecně. Mimochodem, vyřízení "online" žádosti trvalo téměř tři týdny.
  • Budu optimista a věřím, že proces převádění odměny zpět na kartu bude snazší.

Oblíbené příspěvky