Opencard - Jak jsem si kupoval roční kupón

Nerad to dělám, ale často se mi podaří, že věci honím na poslední chvíli. Nejinak tomu bylo i s koupí ročního kupónu na Opencard.

V sobotu 2.1.2010 večer kolem osmé hodiny jsem sedl k počítači a za chvíli se již má emailová schránka plnila emaily potvrzujícími řádné zaplacení požadované částky. Druhý den jsme si ve validátoru chtěl kupón aktivovat, ale nic. Na kartě nebyl žádný kupón?! Jelikož na tuto situaci v DPP myslí, je na validátorech uvedené číslo, kam zavolat v případě problémů. Toto číslo však funguje pouze v omezených pracovních hodinách ve všední dny a dle dovolatelnosti během pondělí mám podezření, že je tam pouze jedna paní, která zvedá telefony, když ji zrovna vyjde čas :-( Takže tudy cesta nevedla. Vyrazil jsme tedy na cestu i bez aktivovaného kupónu a v MHD jsme začal hledat v emailech, kde by mohl byt chyba. A našel jsme ji záhy.

V mailu se za sebou řadily následující položky:

E-shop DPP, č.obj. XXXXXXXXX - Potvrzení přijetí objednávky
E-shop DPP, č.obj. XXXXXXXXX - Přijata platba kartou
E-shop DPP, č.obj. XXXXXXXXX - Kupón nedoručen


Přečetl jsme si podrobně informace, které jsem dostal v mailu a zde jsem mezi nepřehledným množstvím balastního nestrukturovaného textu nalezl i následující větu:

Pokud jste zvolil elektronické jízdné, můžete si kupón/y vyzvednout během několika desítek minut. Seznam a umístění validátorů najdete na adrese http://www.dpp.cz/validatory/.
Elektronické kupóny z objednávky je nutné vyzvednout do dvaceti dnů od zaplacení objednávky, ale nejpozději v den začátku platnosti daného kupónu. Po uplynutí tohoto data nebude kupón vydán a platba za kupón bude automaticky vrácena na Váš účet.


A zde bylo jádro pudla. Objednal jsme si kupón večer a nijak jsem neřešil počátek jeho platnosti. Defaultně tu bylo 2.1., tak jsem to nechal. Informace o tom, že tento datum je i nejzazším datem aktivace kupónu se bohužel člověk při vyplňování žádosti nedozví. Jediná nápověda je až na úplně posledním kroku, kde je opět obalena spoustou nestrukturovaného textu a hlavně dost daleko od volby data, abych si s tím spojil. Par formulářů už jsme napsal a nespočet jsem jich i vyplnil, ale toto je opravdu diletantství a proti všem byť nepsaným pravidlům pro tvorbu formulářů.

Co jsem tedy měl správně udělat? Vyběhnou do mrazivé lednové noci a doufat, že stihnu najít validátor, dřív než přijde půlnoc? Zřejmě ano, ale neučinil jsme tak. Nakonec jsme musel potupně kupón koupit znovu a budu se modlit, aby se mi ty první peníze vrátily na účet co nejdříve.

A do budoucna? Snad tuto skutečnost do příštího roku nezapomenu. A nebo možná paní na call centru předá dál moji prosbu a ve formuláři za xy milionů přidají nápovědu tam, kam patří.

Oblíbené příspěvky