Mateřská dovolená pro studenty? Část první.

Poslední měsíc svůj volný čas trávím voláním na call centra ČSSZ, magistrátu a jednotlivých pracovišť Prahy 2. V posledních dnech jsem si to ještě zpestřil osobní návštěvou ve vyjmenovaných institucích. A důvod?

Čekáme miminko, moje žena je studentka a od 1.1.2009 se měnila legislativa. Nebudu napínat. Nějak se v tom zákonu přesně nevydefinovalo, co dělat právě teď v tomto případě. Jde totiž o přechodné období, na které zapomněli. Takže pokaždé, když jsem se někam dovolal, dostal jsem jinou odpověď.

Jednou jsme na peněžitou pomoc v mateřství (PPM) nárok neměli. Druhý den u jiné operátorky již ano, ale je prý třeba přerušit studium. Při následné komunikaci se ale mezi potřebnými doklady objevilo potvrzení o studiu?! A byl jsem zase na začátku.

Až dnes se mi podařilo dovolat někomu, kdo zřejmě měl informace z první ruky. Velmi ochotná paní mi poradila, ať ještě týden počkám. Zřejmě jsem nebyl sám (nebo ano a moc jsem je otravoval), takže zjistili, že výklad zákona v tomto případě je nejednoznačný. Do pátku by snad měl světlo světa spatřit dokument, který tuto mezeru zaplní. A já konečně zjistím, jak to s tou mateřskou je.

Oblíbené příspěvky