Plavaní v Oulu

I když tu již nastala obleva a řeka je bez ledu, zvolili jsme pro koupání raději krytý bazén. Plán poněkud hatil fakt, že jsem si nedovezl plavky, takže koupaní předcházelo horečné procházení obchodů a hledání vhodného kousku oděvu. Vyzbrojen základní znalostí finštiny (hledal jsme uimapuku nebo uima-asu) jsem procházel regály, než jsem to vzdal a požádal personál o pomoc. Sekci uima-asu jsem v obchodě sice našel, ale byly tu pouze dětské velikosti. Paní mne dovedla k regálu, který měl zcela jiný popisek, ale správný sortiment. Plavky jsme vybrali (i když byla jen velikost XXL, která se později ukázala jako poněkud větší :-)) a vyrazili do bazénu o 15 EUR (čti éček) lehčí.
Vstup do bazénu na dvě hodiny je pro studenty za 2,10 a pro mne (duchem sice mlád, ale již nestudent) za 4,20 EUR. Za tu cenu si tu člověk může vychutnat skvělé plavání v nepřeplněném bazénu bez chlóru (nebo alespoň mé oči snášely vodu bez větších problémů), výřivku (rozumněj bazén o velikosti cca 20m x 7m, kde jsou ve stěnách nad i pod vodou a v podlaze zabudované trysky, které dokáží krásně promasírovat krk, záda, ruce, nohy...) a tobogán (opět s vlastním bazénem). To vše je korunováno několika saunami, které jsou ve Finsku nedílnou součástí nejen bazénů, ale i obyčejných koupelen v činžovních i rodinných domech. Prostě super.

Oblíbené příspěvky