První zkušenosti s Opencard

Jsem občanem města Prahy a pro své cesty po matičce se stovkami věžiček využívám služeb hromadné dopravy (v Praze si tento název opravdu zaslouží a řekl bych, že teprve zde plně vynikne skutečná podstata tohoto slova). Také nerad dělám věci, o nichž nejsem přesvědčen, že jsou spravné a mají smysl. Jedna z těchto věcí je například cestování bez lístku.

Díky těmto skutečnostem jsem byl na konci prázdnin dopravním podnikem postaven před hotovou věc - chci-li příští rok mít celoroční kupón, musím si pořídit Opencard. A byla to výzva. Počkal jsem si na okamžik, kdy začali žádosti brát i v knihovně, neboť jsem chtěl mít vše na jedné kartě (jízdenku, parkování i průkaz do knihovny) a vyrazil jsem. Žádost nebyla složitá, i když informací o ochraně dat a marketengových účelech u ní bylo víc než se mi líbilo. Další frontu už jsem stát nechtěl, tak jsem si nechal poslat kartu domů.

A přišla. Sice se zpožděním, ale přišla. Trochu jsemse obával, že nestihnu termín s 10% slevou, ale zdá se, že DPP přecenil své síly a akci protáhli. Takže až tak moc jsem se nebál a v klidu jsem na vše zapomněl. Teprve předevčírem mi došlo, že říjen se chýlí ke svému konci a pomalu začne padat listí i v kalendářích. Tu mi došlo, že sice mám bíločervený plast s mým neumně naskenovaným portrétem, ale nic na něm.

Nastala fáze dvě - nákup a nahrávání kupónu na kartu. Vzhledem k předchozím zkušenostem jsem očekával, že mne čeká ještě minimálně jedna fronta. Ale čekalo mne příjemné překvapení. Kupón jsem celkem intuitivně koupil v eshopu a vlastní nahrání na kartu jsem provedl druhý den cestou do práce v metru. Prostě pohoda. Snad jediná výtka by vedla k emailové smršti, která nákup doprovází. To, že chodí emaily potvrzující objednávku, její stav a následné dobití, je super. Chtělo by to však trochu upravit textace těchto emailů, neboť obsahují spoustu informací, ale v případě, že platíte elektronicky (což u eshopu předpokládám bude velká část klientů), má pro vás email téměř nulovou informační hodnotu. Například to, co se stane, když zasunete kartu do automatu v metru, se nedozvíte.

Mohu prozradit, že žádný další identifikátor platby či čehokoli jiného není potřeba. Přístroj nahraje aplikace a dobije kupón a hotovo. A tak to bylo i u mne. Taď ještě uvidím, jestli i knihovna bude stejne snadná. Zatím jsem spokojen.

Oblíbené příspěvky